Лого

РЦПППО

СОФИЯ ОБЛАСТ

Документи

Закон за предучилищното и училищно образование

ПРАВИЛНИК за устройството и дейността на регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование

Наредба за приобщаващото образование

Етичен кодекс на РЦПППО - София област

Инструмент за откриване на дарбите и за определяне на възможности за стимулирането им чрез допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца и ученици с изявени дарби и насоки за прилагане на инструмента

Инструмент за идентифициране на маркери на риск при деца и ученици и определяне на възможности за предоставяне на допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца и ученици в риск и насоки за прилагането на инструмента

Карта за функционална оценка на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности и с хронични заболявания във връзка с Международната класификация за функционирането на човека, уврежданията и здравето на децата и насоки за прилагането на картата

Ръководство за функционална среда

Скрининг

Ранна скринингова оценка и насоки за стимулиране развитието на тригодишните деца

Скрининг тест за 3-годишни деца

Приложение 2 - Въпросник за родители

Приложение 3 - Въпросник за учители

Приложение 4 - Информирано съгласие

Методическо ръководство

Методическо ръководство за адаптиране на учебно съдържание

Помощник на учителя

Помощникът на учителя в приобщаващото образование

Заповед за определяне на координатор

Заповед за превенция при индикация на обучителни затруднения

Заповед за конкретни действия за превенция на обучителни затруднения

Заповед за утвърждаване план за подкрепа

Протокол от заседание на екипа за оценяване на ИП

План за обща подкрепа

Лист за предварително наблюдение

Въпросник за събиране на информация от учител

Декларация от родител

Заповед на директор на ДГ и училище

Кратка карта за функционална оценка

Пълна карта за функционална оценка

План за подкрепа

Доклад динамика – първи срок

Доклад динамика – годишен

Заявление за методическа подкрепа и обучение

Заявление за лятна работа

Заявление от родител– за извършване на оценка на образователните потребности на дете/ученик

Заявление от директор – искане за промяна на формата на обучение

На основание чл. 74 от Наредбата за приобщаващото образование, РЦПППO – София област има готовност да осигури ресурсни учители, психолози и логопеди на деца и учениците със специални образователни потребности в детските градини и училища, които нямат изградени екипи за подкрепа на личностното развитие и не могат самостоятелно да осигурят допълнителна подкрепа за тези деца и ученици.

В тази връзка, директорите на детските градини и училища на територията на София-област  е необходимо да попълнят заявка за осигуряване на такива специалисти по образец и да ни я изпратят на ел.поща: info-2300014@edu.mon.bg

Заявка

Във връзка с чл. 145, ал. 2, т. 3 и т. 4 и ал. 3 от Наредба за приобщаващото образование, изискващи поддържане на информация за ресурсните учители и другите специалисти (логопеди, психолози/педагогически съветници и др.), помощници на учителя и координатори по общата и допълнителна подкрепа за личностно развитие, осъществяващи ресурсно подпомагане на децата и учениците със специални образователни потребности, назанчени към детската градна/училището е необходимо директорите на детските градини и училищата да подават актуална информация за специалистите, съдържаща имена, длъжност и телефон/e-mail за връзка с всеки специалист.

Информацията изпращайте на e-mail: info-2300014@edu.mon.bg

Бланка за подаване на информация за специалистите в ЕПЛР в детската градина/училището

ОДОБРЕНИЕ на оценката на ЕПЛР (екип за подкрепа на личностно развитие oт детската градина/училището)

След оценка на индивидуалните потребности на децата и учениците със специални образователни потребности, ЕПЛР предлага на Регионалния екип за подкрепа за личностно развитие /РЕПЛР/ да одобри или неодобри извършената оценка, чрез заявление (Образец №1) от директора на училището или детската градина.

Образец № 1

ОСИГУРЯВАНЕ НА СПЕЦИАЛИСТ/И за оценка и формиране на ЕПЛР

В случай че  детската градина или училището не може да осигури някой от специалистите за извършване на оценката, директорът на детската градина или училището изпращат заявление (Образец № 2) за осигуряването им от РЦПППО, Държавен логопедичен център /ДЛЦ/, център за подкрепа за личностно развитие /ЦПЛР/ и др.

Образец № 2

ОСИГУРЯВАНЕ НА ПЪЛЕН ЕКИП за оценка и одобрение от РЦПППО

В случай че директорът на детската градина или училището не може да формира екип за оценка на индивидуалните потребности, в изпълнение на разпоредбите на чл. 190 ал. 3 т. 2 от ЗПУО, директорът на детската градина или училището изпраща заявление (Образец № 3)до директора на РЦПППО.

Образец № 3

НЕСЪГЛАСИЕ с препоръка и ПОВТОРНА оценка

При несъгласие на родител/представителя на детето/ с оценката на ЕПЛР в училището или детската градина, той може да подаде заявление (Образец № 4) до директора на РЦПППО за повторна оценка на образователните потребности на детето или ученика. В този случай директорът на РПППО организира извършване на повторна оценка.

Образец № 4

НАСОЧВАНЕ към Специални училища

Регионалният екип за подкрепа на личностното развитие приема от родителя/лицето,което полага грижи за детето, или от директора на детската градина или училището заявление за насочване на детето/ученика със специални образователни потребности в специални училища за ученици със сензорни увреждания (Образец № 5)

Образец № 5

НАСОЧВАНЕ след 7 и 10 клас (при ученици с качествени оценки)

За издаване на становище от Регионалният екип за подкрепа за личностното развитие за насочването на ученици със специални образователни потребности, които имат удостоверение за завършен VII клас и Х клас, за продължаване на обучението им в профили и специалности от професии, които са съобразени с индивидуалните им потребности и здравословното им състояние се попълва заявление по образец.

Документите, които се подават в срок от 03.05 до 21.05.2024 г. са:

  • Заявление (по образец) от родителя до директора на РЦПППО за насочване на ученика за обучение в профили или в специалности от професии;

Заявление за насочване след 7 клас

Заявление за насочване след 10 клас

Приложение – Заявление до РУО

  • Оригинално медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика, за липса на противопоказания при кандидатстване по профил или по специалност от професия;
  • Всички документи, съдържащи информация за здравословното състояние и социалното положение на детето, документи, издадени от съда, както и други документи, които имат отношение към обучението и образованието на ученика;
  • Протокол от специализирана по профила на заболяването лекарска консултативна комисия и/или решение на териториална експертна лекарска комисия (ТЕЛК) и/или на Национална експертна лекарска комисия (НЕЛК) с приложена лична амбулаторна карта, съдържаща информация за проведени изследвания, консултации, епикризи и други, които удостоверява заболяването. 

Документите се подават лично в офиса на РЦПППО София-област или се изпращат по куриер на адрес: гр. София, ул. Владово 1, РЦПППО София-област.

Регионалният екип за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със СОП прави преценка на потребностите, личните интереси, мотивацията и възможностите на ученика за продължаване на обучението му в профил или в специалност от професия в изпълнение на чл. 142, ал. 1 от Наредбата за приобщаващо образование и чл. 9, ал. 1 от Правилника за устройството и дейността на РЦПППО.

Директорът на РЦПППО изпраща становището на РЕПЛРДУСОП в РУО–София-област към Комисията за насочване на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за деца, лишени от родителска грижа, и от центровете за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства.

Заявление за ерготерапия

Годишен счетоводен отчет 2023 г.

Бюджет 2022 г.

Обяснителна записка: касов отчет 1 тримесечие 2022 г.

Касов отчет 4 тримесечие 2022 г.

Бюджет 2021 г.

Касов отчет 1 тримесечие 2021 г.

Касов отчет 2 тримесечие 2021 г.

Касов отчет 3 тримесечие 2021 г.

Касов отчет 1 тримесечие 2020 г.

Касов отчет 2 тримесечие 2020 г.

Касов отчет 3 тримесечие 2020 г.

Касов отчет 4 тримесечие 2020 г.

Касов отчет 2018 г.

Касов отчет 2017 г.

Баланс 2018 г.

Баланс 2017 г.

Scroll to Top